tisdag 28 maj 2013

dagens spår

jänta och jag ska ju starta lägre på söndag.

 
har inte spårat så många långa spår så idag tänkte jag kolla av lite. Jag tog med mig pinnar och knallade iväg. Jäntas spår till vänster blev 0,97 km långt och det tog en kvart och gå ...kändes dock längre än knappa km. Lade ut mina 8 pinnar (7 + slut) men då hade jag bara gått ca 650 så tog en kotte och ett par pinnar och fortsatte knalle.

direkt när jag kom tillbaka lade jag ut Lowas spår, till höger om vägen. Det blev 0,64 km och tog 9 min att gå. hon fick en riktig förstapinne, sedan bara skumma skogpinnar..Det blåste Rejält om damma i backen, huvva

Jäntas spår låg ca 45 min innan vi kom iväg..hon tog det fint och hittade första pinnen bra, missade andra (jag tog den) och märkte att hon flöt ut mera och oftare än bara appelspåren, MEN hon fixade ALLT själv och tog alla saker, även kotten även om hon tänkte till lite först. Näst sista var ju en skogspinne, hon blev skitlgad för trodde det var slutet, tog den och drog iväg, fick tillbaka henne och hon tog upp spåret fint och avslutade kanon..kan nog inte vara mera än nöjd !

jäntas jobb idag !

Lowa tog klockrent vänsterpår, vände ?! till bakspår och då vände jag så var vi iväg..hon spårade idag jättefint...mkt tryck som vanligt, men kan vara mkt värre, ..missade pinnar till höger och vänster men gjorde inget, hon tog nog hälften, haha...hade noll koll på hur många och vart, idag skulle vi bara ha skoj ! vilket vi hade...nu är hundarna nöjda så blir det lydnad nu ikväll ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar