torsdag 16 maj 2013

Norge Resan

NU börjar jag äntligen känna lite 'liv' igen
 
efter Julruschen på jobbet, som tar sååå lång tid att komma ikapp efter och mkt surt jobb som man inte hinner göra då, ligger tungt på axlarna.
 
har ju även haft ett underbart kennelläger, och sedan jäntas bruksdebut, vilket har gjort att jag bara varit fokuserad på en sak i taget.
 
NU är jag ääntligen klar..inte på långa vägar ikapp, men klar med dem som måste in till skatteverket.
 
Jag har självklart haft norgeresan i bakhuvet hela tiden och just fjärren har jag märkt hur mkt jag har tappat. Den har jag kört mkt på gården i korta pass. Nu börjar den bli riktigt fin igen .Krypet är även klart för lägrestart. Kanske inte en 10 men en god 8 om det går bra ! Blev dock riktigt pisst då hon nu älskar att krypa fort..så vi kryper inte mkt framåt längre..utan bara bakåt och vinklar....så nu börjar positionen bli bättre. märkte jag bara blev irriterad så varför då träna så...nä nu tränar vi nästan bara bakåt och jag är inte nå irriterad utan bara glad =)!! haha ..

Har även varit till Fagersta igår och tränat plats med skott och budföring med skott..superfint ....

Idag till avesta, men här kändes hon inte lika fin och lugn på platsen...hon kände säkert lite hur jag kände mig, smittar nog av mer än vad man tror ..Men nyttigt det med för oss båda
 
budföringen idag lika fint som igår till mottagaren, men för första ggr blev det lite strul när hon skulle till mig.. Det var mkt störning vid stugan som hon inte är vad med, och sopbilen kom och skrammlade, ..kom sedan på att jag stod i skuggan och hon kom med solen i ansiktet. .Hon bröt av efter ''gissar'' 20 meter mot folket vid stugan, när jag ropade vinklade hon direkt om till mig och hela tiden bra fart. Ingen aning om hon helt enk inte såg mig eller ngt drog vid stugan...bryr sig nada som skotten här ..Dock vid platsen tittade hon gärna efter skytten..igår i Fagersta rörde hon inte ens öronen..men det är mkt högre smällar här, än Fagersta som är såå öppet, ..bra att kunna träna på båda och ! ..

tränade lite ff, kryp, fjärr, en inkallning där hon var lite seg...men hade tagit en dryg timmespromenad några timmar tidigare i värmen så inte så konstigt ..belönade som sjutton (japp, jag gör det, för DÅ fick jag mkt bättre fart vid den andra ) och ett MKT godkänt ställande ...känns skönt att det moment börjat kännas såå fint ...

rutan och apporteringar struntade jag i, eftersom jag kände hon var påverkad av värmen och då känner jag bättre att inte köra fartmoment alls, det tar jag imorrn ...

så nu ...NU ÄR JAG SÅÅ TAGGAD...inför norgeresan....
 
 
hittade denna länken och jissen..nu kom resfebern och det ska bli såå !"#¤!¤ roligt att träffas igen ...och tävla och träna och prata massa hund.......gahhhhhh...helt sjukt ...........
 
 
jänta har också fått sitt egna halsband...
 
Är även första reserv till SM nu ....så det känns jättekul. Dock tråkigt när man måste hoppas på att andra stryker sig för att komma med....men jag är glad för möjligheten att få starta ev ett tredje SM såklart !
 
nuuuuuuuu sova och imorrn blir det ruuuuuuuutan och apport...och vittring..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar