måndag 12 augusti 2013

Har hur mkt som helst

att skriva om ..hur mkt fina bilder som helst att lägga ut..men det får bli en annan dag, för vi har haft semester, Eller så mkt semester man kan hinna med webshoppar. Det blir några dagar här och där eftersom vi inte stänger ner ''butikerna''

MEN de dagar här och där vi har haft har varit helt underbara.

(vi har varit till Bollnäs där det helt plötsligt satte igång en helt galen ''resa'' som gjorde att vi äntligen fick våran nya husvagn,

Vi har varit till Orsa med bad, besök av Orsa björnpark.

Vi passerade Linköping på vägen hem när vi köpte nya husvagnen och hittade en helt underbar camping med super hundbad i anslutning till det riktiga badet så vi kunde vara där hela familjen..Där träffade vi även på en superhärlig familj med rottis som också hade en unghund efter Kerry, så mkt hundsnack flera dagar blev det på stranden, önskar dom allt lycka i framtiden.

Vi har varit till Rättvik där vi fick en kanonplats med underbar utsikt och även hundbad.)


 Två av vändorna var hundrelaterade, första var SM i Falkenberg, och sista var nu Askersund där jänta skulle ställas för första ggr i bruksklass. BRA gick det.


 
Det är lite (eller MKT) sjukt hur glad man blir när det går bra på utställning. Eg betyder det inte så mkt för mig ..det viktiga ÄR att hon är fin i mentaliten och härlig att jobba med och fungerar som en underbar familjemedlem, vilket hon gör så underbart på alla fronter, MEN det är ändå så häftigt och kul när det går bra på utställning, jag är SÅ GLAD över detta Cert och hon är ju långt ifrån klar.

Mkt trevlig domare gör också utställningen mera trevlig =)

MEN jag hade ju dubbelbokat mig när jag anmälde för planerat var att jag skulle befinna mig på Marma och kolla på mamma Disa när hon tävlade Tjänstehunds SM med matte/kennelmamma Anna.. Jag hade ingen koll vilket datum det var när jag anm till utställningen, men jag höll mig uppdaterad som sjutton för BRA sida med snabba resultat så man kunde hålla sig fint uppdaterad.

jag visste/kände de låg bra till och visste även att de skulle avsluta med patrullstigen som de är så bra på. Men som vi alla vet kan allt hända..

Slog på telefon direkt när jag vaknade på söndagen, såg direkt att det varit ett svårt upplet för inte många hade höga poäng. Men vi skulle packa ihop och åka hem och regnet vräkte ner, hela tiden...vi packade ihop så gott vi kunde i ösregnet, så var helt upptagna med det, tar ju sina timmar och jag var som en dränkt katt och telefon låg i husvagnen. så hade ingen koll på hur patrullstigen gick för de sista tävlande

När vi fått ihop allt och skulle checka ut ringde telefonen och Jag svarade, det var ju kennelmamma ...hon hade kommit TREA, PALLPLATS, så !¤!#¤!"¤ häftigt och jisses va rörd jag blev ...såå stolt jag blev !!!
 
Stort STORT grattis Anna och Disa !! Ni är bäst
 
 
 
Kul att se att även en till rottis stod på andra plats och vet att många andra rottisar också var högt upp.
 
Nu återstår dock mkt jobb jobb jobb....allt pappersarb har ju hamnat i kläm då man fokuserat på att få iväg alla beställlningar först och främst, och normala fall har vi det lugnt under sommaren men denna sommar hade vi ökat med 60 % till skillnad från förra sommaren så ..klagar inte för vi måste ju gå runt, men mkt jobb blir det och kul att det rullar på !
 
lev väl !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar