lördag 31 augusti 2013

Lördags Nöjje, äntligen SKOGEN

Började fm med en lååångpromend, ca milen. Sedan kom ju regnet........=(

men strax efter 17 blev det upphåll..kastade om kläder , fixa påse med gott och kollade så jag hade pinnar i bilen och in med doggsen och iväg...Jag hade en tanke att lowa skulle få ett riktigt riktigt långt spår, med mkt pinnar....har ju blivit mkt spårade med jänta och har bara fått lite korta...
 
jänta skulle få 3 påsläpp och sedan ett ''riktigt'' spår, ca 500 meter...
 
Tänkte börja med Lowas spår så det skulle hinna ligga en bra stund, men vägen till hennes start var perfekt för jäntas sidopoåsläpp, så jag fixade två st på vägen dit..

(första ggr vi skulle köra sidopåsläpp men först direktpåsläpp till en pinne..backa och skicka om igen på samma spår, blir det bakspår, kommer vi tillbaka till där vi var tidigare med pinnen... hon har gått fel en gång..när vi tränade hos Maria B, hon blev superfundersam vände själv och nästa gång gick hon år rätt håll..)

nu har jag inte hunnit träna några sidospåsläpp sedan dess, så skulle bli spännande...Gick lowas spår, det tog 25 min ...shit..fick ut 15 pinnar och efter halva korsade jag mitt eget spår, jag gick runt en stor myrstack så jag inte skulle missa vart det var, och kunde kolla hur hon jobbade..

när de var klara var kl redan 18,30 så p vägen till bilen lade jag ett till påsläpp till Jänta..till höger (vilket jag inte tänke på då, klantigt eftersom de tv första också var till höger) och sedan lade jag hennes ''riktiga'' spår, blev nog en 500 meter, gps gick inte igång...5 pinnar + slut...

Tog ut jänta så hon skulle få ta sina två första påsläpp...direktpåsläppet gick fint..dock märks det att vi inte spårat på jättelänge, lite för mkt fladdrig för mitt tycke, men vi kom iväg och hon hittade pinnen...belönade, selade av och backade, ..gick till sidopåsläppet, släpper på och hon fladdrar iväg, väljer rätt håll och hittar pinnen....Skoj...Nästa går likadant....intressant...
 
Dags för lowa...som är sååå taggad.....hon har sprungit i förväg och sitter vid selen/linan och väntar...selar på och blir ett fint påsläpp till vänster för henne...hon spårade jättefint, var så många pinnar, så jag räknade inte utan de åkte ner i fickan på en gång ..hon slog i några vinklar, men inte många, hon fick liitte problem där jag hade korsat mitt egna spår ...hon hajjade till vid första övergången ...men spårade vidare i cirkeln jag gjort ..men sedan fick hon problem...för då kom vi ju själva tillbaka dit hon även hade gått ....och det var jättesvårt, det blev lite fel, att gå över sitt egna spår, men fixade det men var lite ''fladdrig''40/50 meter efteråt innan hon sög tag fint i spåret igen ...


var säker på att vi missat ett par pinnar, men 15 st låg i fickan ..hon plockade alla själv...impad blev jag =)!

dags för jäntas tredje påsläpp, direktpåsläppet gick fint, även så sidopåsläppet. Nu började det bli mörkt, gick iväg till hennes ''riktiga'' spår, där hade jag inte lagt ngt direktpåsläpp, utan vi skulle köra på ett ''vanligt sido''

på vägen dit slår det mig ...SKIT ..jag har lagt 3 st åt höger.....och även detta.......hm....tog ett snabbt beslut att gå ut i skogen och skicka på från andra hållet så det blir vänster..men är det eg sjyst ?!

köra tre st höger med direktpåsläpp först, och sedan ett vänster utan ? AH, förr eller senare blir det bakspår, hon måste ju kunna vända om det blir fel håll..vi kör på vänster......Nu gick hon även här åt rätt håll och denna gång var det intressant att se att hon ''letade'' efter spåret lugnt och fint innan hon kom fram.
 
 
 

spåret gick fint, förutom mitten..som var över ett kalkygge, nu hade det börjat skymma rejält och låg dimma/dis läckert över kalhygget.
 
 
tyvärr fick jag inte fram hur fint det var med mobilen
 
 
 
 Mkt jord så hon hade svårt att fästa och slog rätt mkt, men tog sig igenom och sista biten gick genom skogen....5 pinnar + slut var med , jag hade dock tagit en!
 
 
jättenöjd med jänta med, märkte att hon var lite trött efter fm långpromenad och påsläppen före, men hon jobbade på fint fast hon blev trött
 

Var hemma igen kl 21.00 men vilken härligt lördagkväll vi hade =)!
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar