onsdag 8 januari 2014

Elit Debut...........

Var det dags för idag.

Jag har varit väldigt nervös......många moment som aldrig strular började strula för ett tag sedan. Vi har dock löst de flesta igen men tryggheten som jag känt har ju minskat. Dirrapporten är ju ändå rätt ny, och jag har inte börjat lägga in störning så mkt i den än.

Med lowa vet jag ju exakt vad jag går in med..oavsett om hon är på hugget eller inte så utför hon alltid momenten och är hon taggad med fart, annars med mindre fart..men hon löser alltid uppgiften

Jänta vet man ju inte riktigt vart jag har än, hur jag ska förbereda eller hur mkt. Svårt för ett riktigt kontrollfreak, och det är nog där jag har min största ''bov'' i min nervositet

Vi var 16 st till start och jag drog nr 7. En kant känns alltid bra och sittande en 10:a och platsliggningen en 9;a för lite nos.

Tyckte ingången var helt okej till fria följet, kontakten kändes bra och ff såg nog kanske lite bättre ut än den kändes..Hon brukar gå med liite mera tryck men tror positionen blir lite bättre som hon var idag. Ska inte säga låg, men orutinerad och hamnar då i ett mera tänkande läge.

z;a kändes jättefint 9:a

inkallning...skulle hon lägga sig??...eller skulle hon lägga sig innan mitt kommando??..och skulle jag komma ihåg att nämna att jag har handtecken i ställandet....Det var jag såå nervös över men jag lyckades komma ihåg det.

ställandet kan hon mkt bättre, men var inte dåligt, läggandet bra men tror det blev för sent, dåligt av mig ..en 8:a

Orutin och nervositet av mig, gjorde att jag inte lyckads fånga upp henne för hon låste sig lite på publiken efter inkallningen, och när jag började tala om att det var rutan såg hon den ..men jag fick henne inte att låsa på konen ....så jag kände lite osäkerhet..kommer hon ta den ....jodå, hon går ut fint i galopp, men lite osäkert med den störningen som var, men resten var full smack i rutan på en fin punkt ..8;a 

Nu blir det ju lite svårt att ladda om ..jag var ju sååå nöjd med första delen hur skulle hon fungera att gå in en andra gång när vi varit in utan belöning strax innan....


Här lyckades jag verkligen få henne i rätt mode, Andra delen där första momentet är dirrapporten..nervöst här också ..mot publiken... så fint tryck till kon ...sticker iväg fint, ser att hon för en 10/del siktar på mitten men ändrar riktning och tar rätt, vänster...slarvigt grip men fint in..8:a

metall 10. inget att säga förutom att jag är nöjd !

vittring..tyckte hon domaren helt plötsligt blev jätteotäck..börjar buffa lite (som vi hade med oss precis innan vi gick in , började hon buffa även mot skogen, den härliga spökåldern) så när jag vänder mig om så sitter och tittar bakåt på domaren...

här visste jag inte riktigt hur jag skulle göra. säga hennes namn först och ta DK men vara säker på kontakt, eller skicka direkt....Jag sa pinnen och hon går ut i fin galopp, letar igenom fiint utan nagg på någon annan, och trav osäkert in men löser ingången trots den ''otäcka'' domaren bakom oss

fjärren, fint skifte det första, sedan låste hon sig på blocket / tävlingsledaren så handtecknet blev låångt, men skiften fina så 9:a .

en 2;a plats av 16 startande och 280 poäng i debuten är ju häftigt och ett MKT bra feedback på vad som ska prioriteras vid träningarna.

Jag har ju ärligt sagt inte kedjat så mkt på slutet, utan jobbat väldigt mkt med dirrigeringsapporten och vittringen och inkallning som strulat lite ....missarna hade visat sig om jag haft mera tid och länka och jag har nu ett mkt fint kvitto på vad vi ska träna på.

Jag är ju såklart suuper nöjd med sämsta betyget 8:a i debuten. Ärligt så kände jag att vi inte är 100 % klara men jag föredrar att starta på en trygg hemmaplan där tävlingen är delad på två.. känns som ett rätt val i slutändan...=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar