söndag 18 maj 2014

Sisu Elitdebut

Gruppmoment superfint ...10/10. lyssnade fint på Mina kommandon, men hade en kant och träningskompien bredvid så kunde inte vara bättre. Trots att Rex bredvid lade sig satt i sittande.

Värme inte upp så mkt ..det var såå varmt och han blir inte trött i fart, men hjärnan tror jag inte riktigt hänger med efter ett tag. Lååång bit och gå för att komma in på plan ..man gick över planen bredvid där de körde klass 1 och 2.

supernöjd med fria följet, fick avdrag för 'studsar och ngt sne sitt' . Men positionen var superfin och med hela tiden. Rätt långt. 8,5

Z;a fixade han inte alls. Vi gick emot den andra planen där de körde fartmoment..HELT blockad så ett extra fot för att ens få han med mig och han kröp nästan i eyening. Han gjorde skiftena rätt, och jag får vara nöjd med att han faktisk kunde släppa det efter z;a, för i höstas kunde jag ju inte ens ha han på en plan med andra hundar fast de var över 200 meter bort . så en 6:a vilket var helt rätt

inkallning har vi kämpat så med..såå nöjd en 8 för liite långt stå och ligg

Rutan 10. det går fort och andan i halsen, men jag lade honom där han stod och var nog på cm inom rutan. Domaren sa det va på håret, han gick och kollade noga =)

Dirrapport. De syntes inte. De största var små. Eller långa och låga och lades på lodrät till råga på allt. Han går ut superfint till höger men vänder in mot mitten, tar min omdirigering till höger fint,  men ser den inte ändå, så han vänder själv tillbaka och tar mitten.

Hoppmetall 10

vittring......pinnarna syntes inte.....förutom EN såklart ...så han går ut och tar den ..som ett apporteringsmoment....känner att det är fel och släpper omgående, börjar leta sååå fint och tar rätt och kommer in med fin fart och avslut..kändes som en seger då han varit såååå osäker sedan vi spårade.

Fjärr, såå fint....7.5 för ngt flytt och ett dk..känns lite hårt då han inte kan ha flyttat sig mer än någon cm. (det var markerat med sågspånslinje)

Jag är ju såklart super nöjd med honom , men självklart besviken på att inte kunna checka av vittring och apportering när det är ''normala'' förhållanden. och förutom låsningarna i z;a kände jag att det var 'han och jag' på plan.

Fjärren var det inte 3 sek mellan skiften utan Minst 7-8 vilket gjorde den rätt svår i värmen. Ang att gräset var så högt så knappt en stor metellapport syntes när den kastades tänker jag inte gå in på här. (och de är ju betydligt högre än en trä apport)

Men, ett 2;a pris på 225,5 poäng med två nollor, visar att vi ligger där jag själv trott.....att går han rätt okej ligger vi på gränsen till förstapris (koeff 3 max) även med en nolla.

Och jag var MKT tveksam till att ens ta oss förbi 1;a med tanke på låsningar och blockeringar med människor på plan (hundar var ju inte ens att tänka på) så har vi kommit en lång bit, men det slog igenom lite på z;a fast det var hundarna han inte fixade (Vilket jag vet han har väldigt svårt för men fixar resten av programmet så fint=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar