onsdag 4 juni 2014

Kvällstävling

Jag hade tur så Eskilstuna hade fått ett återbud så jag fick efteranmäla. Jag tycker det är lite svårt med kvällstävlingar att planera, när man ska åka osv..så jag åkte iväg så jag hade ca 30 min till godo, om trafiken strular osv.

började fint men när jag kommit en bit sa gps´n att det var långsam trafik efter vägen och visade en allternativ väg som skulle bli snabbare, jag väljer om, och den tog då 25 min längre tid i slutändan (vet ju inte hur det gått om jag åkt den vägen jag tänkte från början, kanske varit ännu sämre )

när proppen väl släpper ska jag enligt gps vara framme exakt på sekunden. Men snart är vi nere i 30 igen ..på 90 väg, en lastbil blir bogserad. och då tickar minuterna på fort, inser jag inte kommer hinna fram i tid så ringer och talar om att jag blir sen, de behöver inte vänta, men vill gärna berätta så de inte tror jag bara struntar i att inte dyka upp

lyckas köra in lite så kör in på parkeringen 2 minuter för sent, de har väntat så efter några minuter är det lottning och jag drar nr 1. Gött i vanliga fall, för jag gillar ju att ha en kant, men nu var jag redan lite stressad och uppe i varv..Fick några min extra till gruppmomenten så jag hann rasta (tack snälla) och sedan var det dags.

superfina gruppmoment så 10/10...

sprang snabbt tillbaka till bilen och lade ett par vittringar, gick låååångsamt fritt följ, för vi skulle varva ner, han studsade som en kängru och jag var sååå stressad...men jag fick ner oss bägge väldigt fort till fin långsam marsch, och nu kände jag vi var klara.

när vi går in på plan så har jag han inte i fot. han får gå och kika men går fint bredvid mig..varje gång är jag lite orolig att jag inte ska få kontakt sedan i ff, men han gick såååå fint....vi fick avdrag för tränger ngt i en helomvändning och det är helt o hållet mitt fel ..jag vänder ALLTID vänster, men började vända höger av ngn anledning, kom på mig och vände vänster så klart han var på väg till höger, men han rättade sig snabbt. 9,5 i betyg

Z;a 9,5, fina skiften och fick avdrag för en sväng där jag tappade han lite

inkallning 9:a nåågot långt stå

rutan, så fint konskick...så fint till rutan, och på vägen dit mkt sågspåns linjer och knallgula z;a koner så räknade nog med en lite omväg, men han tar rutan såå fint, jag säger stå liite för sent, han är för långt bak. Jag hinner tänka...chansar inte och vrålar ''fram'' (hur dum jag nu får vara för det har jag aldrig gjort ) men han går fram ett par steg och jag lägger han fint i mitten. fin inkallning och såå fint avslut ..8,5

dirrapport...här blir han lite låst på TL som står till vänster om oss och håller fram apporten som lottas och de andra två vid fötterna, sisu har här stooor dragning till vänster ...

konskicket blir därav sedan ..han går ut mkt till vänster och jag får en känsla av att han tänker skita i konen och dra direkt till vänster apport. så jag ställer han rätt mkt tidigare än vad jag hade gjort annars, men hade jag väntat hade han varit utanför cirkeln...Han stannar och jag dirigerar ..han går till vänster (vi har höger) jag dirigerar om,  som han tar fint men så klart är ju mitten närmast, jag dirigerar om igen  och hääär känns det lite ''spännande'' för han står nästan rakt över mitten och här vet jag han har svårt att släppa en apport när den ligger så nära..men han lyssnar fint och går och tar höger med bra avslut. 6:a   .ändå en liten seger. För en vecka sedan hade han inte kunnat släppa en apport han står över, han kunde inte lyssna på ''normala'' kommandon i dessa lägen. tråkigt att dirrapporten inte funkat på tävling när den är såå fin på träning..MEN vi jobbar på, för när den sitter !!!=)

metallhopp 10 fort och bra grip, fint avslut !

vittring. alltid lite spännande, nu känns han väldigt stabil men vittringen har ju verkligen varit upp och ner. Han låser sig på nästa ekipage som värmer upp i samma riktigt som vittringen kommer läggas ut direkt vi har ställt upp...och jag tänker, hm ...intressant och se hur han fixar det samtidigt som TL säger åt mig att vända mig om ..när det är dags går han ut och letar av superfint och inga problem ..han har verkligen fina avslut, inte det minsta tugg (men sooom vi tränar för han klyvde dom från början, fniss )   10:a

fjärren tyckte jag var såå fin, dk på uppsittet sedan och han hade kommit fram ngt så 7,5, men ingen ansats till att tjuva på ngt skifte och ingen ansats till att göra ''fel'' skiften.

En 3;a plats på 285 poäng....vilka fina poäng det varit om dirrapporten funkat och jag skött mig vid rutan ...weeeeee vilken kille han är. Tror han har lika roligt som jag, det är såå gött !!!

Lowa och jänta har fått träna på fm också...Lowa är riktigt på huuugget och jänta med, fast nu helt plötsligt har hon glömt bort konen vid dirrapporten....? 4 ggr I RAD .. Det blir ett mkt spännande SM i alla fall .....men hon känns pigg och fräsch i kroppen och fjärren var riiiktigt nice och även z;a ...

Nu ska jag försöka varva ner, vilket alltid är svårt efter kvällstävlingar , puh

Men, det var riktigt skönt att få ett till fint resultat. Även om han gått bra på de tävlingar vi nollat två moment, så, att åka runt och ha en bra känsla och nolla två moment varje gång, nja.  Så att få ett kvitto på Vart vi är och vad han kan ..är så underbart. gött som sjutton..fina fina Sisu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar